Mi is ez?

Rózsa Edvárd blogja a hagyományos borotválkozásról: pamacsokról, pengékről, borotvakésekről, borotvakészülékekről, szappanokról, krémekről, kövekről, bőrökről, illatokról...

Utolsó kommentek

  • gaboh: Angolszászoknál volt egy érdekes megoldás. A fürdőben, a falba dobálták. Vagy a gyógyszeres szekré... (2023.03.30. 16:03) Te miben gyűjtöd?
  • Majdénmegmondom: Árulja már el valamelyikőtök, hogyan fér át egy sörösdoboz 1 cm-es nyílásán egy borotvapenge! (2020.07.19. 16:52) Te miben gyűjtöd?
  • GBL: Tényleg, hiszen annak idején néztem is a térképen! (2019.10.15. 13:04) Mit nyomkodsz? Tekerj!
  • Lycan616: @Enomee: Szia lehet kicsit megkésve (4 év) de remélem nem adtad fel ezt a hobbit , nem rég került ... (2019.06.30. 21:30) Extrasol – az ördög álruhában
  • delejes: Remélem, folyt. köv.... (2019.04.09. 09:48) Szép Ernő: Borbélyhab
  • Utolsó 20

Rajongók

Címkék

aftershave (12) állvány (1) alpa 378 (1) american crew (1) apollo (1) astra (1) bajusz (3) ball end (1) balzsam (5) barbon (1) barbus (1) bay rum (4) biztonsági (29) bobs razor works (2) bögre (3) böker (1) bond (1) borbély (28) borbélynégyes (1) borbélyoszlop (2) borbélyszék (1) borosta (1) borotva (1) borotvakés (18) borotvakrém (18) borotválkozás (2) borz (5) botanika (1) brit (5) cade (1) captain (1) castle forbes (2) click (1) cobra (1) crabtree & evelyn (1) cseh (1) damaszt (1) de vergulde hand (2) dollarshaveclub (1) double edge (22) dreszmann (1) edény (11) edwin jagger (1) eldobható (6) élező (1) esemény (4) extrasol (1) facebook (1) faggyú (1) fasan (1) fat boy (1) fat handle (1) feather (3) fender (1) fenés (1) fésű (1) figaró (1) figaro (1) film (5) flaschner (2) floid (2) floris (1) föld napja (1) fotó (8) francia (3) gasztro (1) gél (1) gillette (16) glicerinszappan (2) goldenblog (2) goodfella (1) hab (1) harris (1) hellókarácsony (2) holland (2) horvát (1) ikea (2) ikon (1) iparművészet (2) ipartörténet (17) iphone (3) irodalom (20) iwa (2) játék (1) jégkorong (1) karácsony (4) kecsketej (1) képzőművészet (3) kézműves (3) kiállítás (1) kiegészítők (4) környezet (2) kozmetikum (31) kult (54) laser (1) la toja (1) lea (1) léber (2) lengyel (2) levendula (1) lime (2) (2) loccitane (1) lord (2) lush (1) madame scodioli (2) magyar (1) mannaszappan (1) master cutlery (1) merkur (2) metropolitan (1) ming shi (1) módszertan (3) monsavon (1) mozi (13) mühle (3) műköszörűs (1) myrsol (1) natúr (6) német (2) nem habzó (2) néprajz (1) női borotválkozás (2) obszidián (1) ökológiai lábnyom (2) olaj (1) olasz (7) old spice (1) olvasztás (1) omega (2) óra (1) osztrák (1) pamacs (11) pamacstartó (3) panatta (1) parker (1) penge (13) pesti borbélyház (1) pino silvestre (1) pitralon (2) plisson (1) pré de provence (1) proraso (3) puma (1) rádió (1) rajzfilm (2) ralon (1) ranger tech (1) razolution (1) reklám (8) rooney (2) royall lyme (1) rozmaring (1) rúdszappan (2) schick (1) shavette (2) simbatec (1) simpson (1) single edge (1) six shooter shaving (1) slant (2) spanyol (3) sport (1) stick (1) suavecito (1) sul filo del rasoio (2) supermax (1) svájci (1) szantál (1) szappan (16) személyiség (9) szép ernő (3) szintetikus (2) szlovák (1) szolgáltatás (1) tech (2) techmatic (2) technika (4) teszt (33) tetoválás (1) tgn (1) the art of manliness (1) the art of shaving (1) the gentlemens quarter (2) thiers issard (1) tilos rádió (1) történelem (14) travel tech (1) truefitt & hill (2) trumper (2) tubustekerő (1) ultimate comfort (1) űrhajózás (3) usa (5) utazás (7) várostörténet (5) vásár (3) videó (21) vie long (2) vision (1) wars (1) weleda (1) wilkinson (4) wizamet (1) yuma (1) zene (3) zero (1) zeva (1) zsilett (2) Címkefelhő

Ha jő a hő

2012.07.07. 12:12 pamacs&penge

Bevallom, az utóbbi egy-másfél évben teljesen hűtlen lettem a Prorasóhoz. Ma azonban, ebben a melegben borotválkozáshoz készülődve rájöttem, hogy igazából semmi máshoz nincs kedvem, és előszedtem a szortimentet (na jó, a balzsamot azért hagytam). Előkészítésképp jól bedörzsöltem az arcom a tégelyes elő-utókrémmel, már ez finoman hűvös volt, aztán a tubusos krémből kevertem habot, megborotválkoztam, majd elkezdtem hideg vízzel mosni az arcom - és szó szerint kirázott a hideg! A Proraso mentolja és eukaliptusza a hideg vízzel olyan fagyasztóhatást produkál, hogy csuda. Hagytam is, amíg csak tartott az érzés, aztán jöhetett a szintén – de kevésbé intenzíven – hűsítő aftersév. Barátaim, kánikulában Proraso, mindenek felett.

Photobucket

21 komment

Címkék: olasz kozmetikum borotvakrém aftershave proraso

A bejegyzés trackback címe:

https://pamacsespenge.blog.hu/api/trackback/id/tr934634508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TOZ 2012.07.07. 16:06:31

Tudom még ajánlani a Floid AS-t is. Talán még jobban fagyaszt, mint a Proraso. Hozzáteszem, hogy ilyen hőségben a Proraso-t gyakran még aféle arcvízként is felcsapom a képemre, borotválkozás nélkül is. (Nem utolsó sorban az asszony kedvenc illata - pedig aki ismer, tudja van bőven választék ;-) )

G75 2012.07.07. 19:14:14

Ugyanez a felállás volt nálam is reggel /mint mindig mostanában/.
Proraso über alles! ;-)
Az előttem szólóval meg egyet értek a Floid-al kapcsolatban, annak az illata még jobban be is jön.

zergetoll 2012.07.08. 22:13:51

Ebben a városi kánikulában én is rászoktam a Proraso trióra. De köszi Ed a cikket, megyek meg is borotválkozom :-)

punk snot dead 2012.07.09. 11:11:21

Üdv! Felbuzdultam itt a blogon, be is szereztem borotvát, pengéket stb. pár hónapja. Na, mondom most feljebb lépek egy szintet, veszek tubusos borotvakrémet, pamacsot. Megyek a dm-be, lássuk mi a rajz. Semmi! Ahogy mondom, semmi. Viszont örvendetesen gyarapodik a csajoknak kínált, szigorúan rózsaszín borotvapengék, zselék, habok, mifaszomok száma. Anyátok! Mindegy. Ott egy tesco. Itt találtam barbon tubusos borotvakrémet, (engem állagra, szinre, és kicsit a szaga is a legendás ultraderm kéztisztítóra emlékeztet), meg valami gagyi sprőd pamacsot 500 Ft-ért. Kb. ennyi volt a felhozatal. Ilyet hogy borotvaszappan, nem is hallottak. Kérdésem: Honnan szerezzek be viszonylag jó krémet ( mint mondjuk a fenti posztban szereplő ), pamacsot, szappant, borotvát? Mert a ugye azt nem mondjátok komolyan, hogy mindezeket az interneten kell rendelgetnem, vagy ki kell, hogy másszak Olaszországba? 2012 Magyarországán?

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2012.07.09. 11:35:53

@punk snot dead: Prorasót árulnak a Douglas parfümériákban. Persze kéccerannyi, mint olaszba', de legalább van.
Borotva: szép és jó árú az Edwin Jagger a Nerolinál.
Pamacs: jó áron jót Haász a Kosztolányin vagy Ecsetbolt a Városmajorban.
;)

punk snot dead 2012.07.09. 11:49:30

@pamacs&penge: Kösz! Utánanézek a cuccoknak!

GBL 2012.07.09. 12:25:35

A kezdőkészlet beszerzéséhez a legjobb hely a százforintos bolt! Egy ezresből megvan a krém, egy remek Lord borotva, pengék. Olcsó pamacsot meg kapni a Déemben is, vagy a Lóembernél oder Herr Müllernél.

Wiggin 2012.07.09. 17:31:35

DM-ben nemrég láttam sajátmárkás Balea borzszőr pamacsot, a szintetikussal azonos nyéllel és tartóval, 2.500 Ft körüli áron. Kellemes meglepetés volt, mert régen csak műszálas pamacsot tartottak, ennek a dobozán ott figyelt egy "új termék!" matrica, szóval talán látnak némi fantáziát az ilyen régimódi fazonok kiszolgálásában is :)

Proraso amúgy Olaszországban tényleg kötelező vétel, kinn élő rokonom 2 euróért vett nekem tégelyes borotvakrémet, ugyanott 100 ml-es pre/post krém 4 euróba fájt :)

Tuco Ramirez 2012.08.11. 14:00:26

Felkeltette érdeklődésemet a fenti poszt, kicsit tekeregtem a neten Proraso ügyben aztán tegnap elvándoroltam az Árkádban lévő Douglas parfümériába.
Mindjárt háromszor voltam ott.
Először, utoljára és soha többé.
Azt gondoltam nehéz lesz megtalálnom a Prorasokat, mert úgy hallottam ez Olaszországban olyan, mint nálunk a Figaró, tehát a legolcsóbb kategória. Kellemesen csalódtam az első pillanatban! Szinte a bejáratnál lévő gondolában vannak. Levettem a polcról egy borotválkozás utáni arcszeszt, elkezdtem kivenni a dobozából, hogy megszagolhassam, ha már annyit olvastam róla. Közben oldalra sandítottam a borotvakrémre. Jól látok? 3770Ft? Na mindegy. Nézzük csak az arcszeszt! 5990Ft. Hm. Éppen kivettem az üveget amikor nagy léptekkel mellém ért egy helyi erő: Uram, ne bontsa ki a csomagolást! Közben már letekertem a kupakot, de van egy kis dugó is benne, tehát nem férhetünk olyan könnyen az áhitott illathoz. Megkérdeztem az illetőt tudja-e mennyibe kerül ez a termék? Kissé bizonytalanul azt mondta, igen. Elárultam neki mennyi az ára. Azt mondta próbáljam ki a tesztert. (Nem a legkedvesebb modorban.) Teszter az nincs. Miért is lenne, nem? Majd 10000Ft nem sok, hogy kipróbáljunk egy borotvakrémet és arcszeszt. Csak nekem. Úgyhogy visszatettem a polcra a dobozt és megkérdeztem emberünket, mit gondol van olyan ember aki nem ismeri a terméket és meg fogja venni ennyiért anélkül, hogy legalább megszagolná? Valamit dörmögött, én pedig kimentem.
Megmondom férfiasan kifejezetten irritál az efféle üzletpolitika. Az életben nem veszek ott semmit ezután sem.

vtec 2012.08.21. 22:55:02

Mullerben is akad borzszor pamacs

Tibu1 2012.08.23. 09:01:36

Tuco Ramirez!

Regisztrálj a borotva fórumon, és még az is
megeshet, hogy küld Neked valaki, egy kis sample
pack-et

Üdv.: Itt Tibu, ott Salmo

bogazso 2012.09.09. 07:45:47

Most voltam Olaszországban, és valóban (az itthoni árakhoz képest) fillérekért van a Proraso. Borotvakrém 1,99 Eur (283-ér váltottam, így 563,- Ft-ra jön ki egy doboz) Pre Shave Cream 3,19 EUR-ért (903,- Ft). Volt még tégelyes szappan is 2,19 Eur, és Gel Riparatore ha jól emlékszem 3 EUR körüli áron. Mivel körutazáson voltam, és alig volt szabadidőnk, sajnos AS-t nem kaptam, így annak árát nem tudom. Egy helyen volt AS Sensitive 7,15 Eur. Tehát ha valaki arra jár, és kedveli ezt a terméket, fordítson egy kis időt rá, hogy vegyen. Firense, Pisa útvonalon jártunk. A városközpontban nem találtam, két helyen álltunk meg, a város szélén egy COOP nevű (Mini Tesco-hoz hasonló) bevásárló helyen, itt találtam. Ja, és egyik helyen volt még Proraso borotva pamacs is 7,25 Eur. Nagyon jól nézett ki, már bánom, hogy nem hoztam egyet kipróbálni. Majd legközelebb.

2012.10.11. 18:13:45

Bár a borotvahabok és -krémek célcsoportjával roppant kicsi a közös halmazunk, lévén, hogy ebbe a világba inkább csak a kellemesen sima és illatos férfiarcok "haszonélvezőjeként" vonódtam be, régóta nagy örömmel olvasom a blog minden bejegyzését. :-) Most kissé (eléggé) megkésve ébredtem rá, hogy a nyári szünet után újra "pamacsolunk" :-), de talán nem vagyok elkésve azzal, hogy – némiképp hasonló tapasztalatok birtokában – a minimalista csomagolást és a szállodai szappanokat illető tévedésben megadóan osztozkodjam a cikk írójával. Tanulságként én azt vontam le magamnak, hogy minden, a bepakolásnál megspórolt idő többszörösen vész el megérkezés után...

2012.10.11. 18:15:46

@volterjanka: Bocsánat, ezt a szállodai cikkhez szántam. :-)

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2012.10.11. 19:07:14

@volterjanka: szépen írsz, lány vagy és a PésP-t olvasod – kész, elolvadtam! :)

volterjanka (törölt) 2012.10.11. 19:32:14

@pamacs&penge: Akkor mégiscsak jó cím alá kommentáltam. :-)

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2012.10.11. 19:55:09

@volterjanka: csak rossz poszt alá, de sebaj, látok én mindent. ;)

volterjanka (törölt) 2012.10.11. 20:15:50

@pamacs&penge: Tudom én... Csak próbáltam menteni a menthetetlent ezzel a hő–olvadás asszociációval, ha már így kezemre játszott a cím. ;-)

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2012.10.11. 20:19:23

@volterjanka: óóó, és pont egy ilyen nem esik le... :pirulósszmájli:

volterjanka (törölt) 2012.10.11. 20:24:54

@pamacs&penge: Azt hiszem, megbocsátok... :-))
süti beállítások módosítása