Nemrég azt írtam, hogy mutassatok akár csak egy hagyományosborotválkozós-reklámot is. Ne fáradjatok, majd mutatok én nektek – mert van ám azért ilyen is!
Persze most mai reklámról beszélünk, a régi dolgok nem érnek – azokkal, főleg a Gillette hajdani hirdetéseivel Google-t és YouTube-ot lehet rekeszteni. Ezek itt most csupa Proraso-reklámok lesznek (akad azért más is persze, példának legyen itt egyetlen, de annál zseniálisabb ötlet), de vigyázat, csalás is van bennük: egy alapvetően hagyományosborotválkozós cég pont, hogy kevéssé hagyományosborotválkozós reklámjairól van szó – elvégre az aeroszolos borotvahab bármilyen borotválkozáshoz szolgálhat, és mi ráadásul nem is szeressük, ugyebár. (E tekintetben konkrétan az van, hogy a Proraso érdemeinek elismerése mellett szemérmesen félrenézünk, hogy ilyen csúnyaságot is gyárt.)
Az alábbi kampány egészen friss, 2009 okteberében indult az adverperformance reklámügynökségen keresztül: a Proraso két, a sportág egyenként legjobb olasz sportcsapata mellett kötelezte el magát, mint a 2009-2010-es szezon egyik támogatója. Mindkét csapat trevisói, és évtizedek óta a Benetton tulajdona: az egyik a nyolcszoros olasz bajnok Pallacanestro Treviso Benetton férfi kosárlabdacsapat, a másik pedig az ország szintén legjobb rögbicsapata, a Benetton Rugby Treviso.
Mint azt már tudjuk, a Sul Filo del Rasoio vonal a Proraso másodmárkája, amellyel a fiatalabb generációkat célozza, és így éppen, hogy nem a hagyományosságot tűzte zászlajára (hiszen például a gélhez nem kell pamacs – persze ettől még nem feltétlenül kell eldobhatókkal használni.) Az ugyanazon reklámügynökség által kivitelezett kampány kulcseleme a „Te mi vagy, herceg vagy béka?” kérdés, amely a „Növekszik a csókfaktor” állítással egészül ki, a fő vizuális motívum pedig a Menő Manó hangulatú és rajzú békaherceg.
Vannak aztán persze reklámfilmek is: ezek egy régebbi Proraso-kampány részei, amelynek szlogenje a „Proraso – borbély a háznál” volt, sokkal inkább a valóban hagyományos vonalra építve (1998-as, 2000-es és 2004-es filmek).
A háziborbélyos szlogen egyébként elég sikeres lehetett, mert a YouTube tele van különféle vicces, parafrazeált átiratokra készített videókkal. Az én kedvencem egyébként a harmadik filmben az a pillanatnyi kis jelenet, amikor a kutya beviszi a flakont a házába. Figyeljétek, mi lesz belőle!
Képek: adverperformance
Utolsó kommentek