Úttörő vállalkozás indult az amerikai borotvapiacon: fizess elő, és havonta megkapod a nem neves márkájú, de jól működő pengéből az adagodat – mindezt fiatalosan, humorral, a fogyasztói társadalomtól való nagyobb függetlenség kellemes érzetével. Ez a Dollar Shave Club.
Volt egyszer két haver, akik nem csak megelégelték, hogy folyamatosan egy halom pénzt költenek vibráló nyelekre meg egyéb marketing-szemfényvesztésekre, hanem úgy döntöttek, tesznek is valamit. Merthogy, ahogy mondják, a borotválkozás alapvetően egyszerű dolognak kellene lennie, hisz' nézzük csak meg a nagyfaterok fényképeit, nem tűnnek ápolatlannak, pedig nem LED-es vezérfény segített irányítani az arcukon a nyolcpengés készüléküket. Összefogtak hát egy vezető gyártóval és kidolgoztak egy-egy 2, 4 és 6 pengés fejet, amelyek rendelkeznek a manapság megkövetelt alapokkal (rozsdamentes penge, krémezőcsík, mozgó fej), de igen kedvező az áruk. Erre építettek egy előfizetéses rendszert: havi 1 dollárért 5 db kétpengés (itt a posta nincs benne), 6 dollárért 4 db négypengés, illetve 9 dollárért 3 db hatpengés fejet küldenek minden hónapban. A nyél természetesen ajándék, a fokozatok között bármikor, kötöttség nélkül lehet fel-le ugrálni, ha pedig nem tetszik a rendszer, bármikor ki is lehet lépni. Rokonszenves szisztéma, s bár hagyományos borotválkozással persze még sokkal olcsóbban is ki lehet jönni, a méregdrága rendszerpatronok helyett vonzó alternatíva azoknak, akik maradnának az eldobható sokpengéseknél, de unják a sok marketingmaszlagot és a reklámköltségekkel járó magasabb árat. Az angolosok pedig aláírhatják, hogy a kommunikáció ráadásul kifejezetten laza, és szellemes szövegekkel operál. Természetesen ez sem nonprofit-vállalkozás, de legalább nem butít, nem vetít, így mégiscsak tudatosabban vásárolunk, és még egy igen szoft gerillamarketing-hangulata is van, amitől úgy érezhetjük, hogy most jól beteszünk a fogyasztói társadalomnak. Én ugyan át persze nem térek, de maguk mellé állítottak – ehhez egyébként szinte elég ezt a zseniális reklámot megnézni.
Utolsó kommentek