A hagyományos borotválkozás rokonszenves velejárója, hogy piaci szereplői között nagyon komoly arányban találunk viszonylag kis, független márkákat és többé-kevésbé kézműves termékeket. Ezek közül is sokan pedig egészen fiatalok – mint például a Suavecito.
Merthogy ez a cég is csupán néhány éves múltra tekinthet vissza, de termékei minőségének, azok jó pozicionálásnak és dizájnjának, no meg az internet és a webkettő adta lehetőségek ügyes kihasználásának (a webshoptól a közösségi oldalakon át az Instagram-fotóversenyig) köszönhetően úgy tűnik, egész jól szalad a szekér. A spanyol suave szó puhát, lágyat jelent, így a suavecitót nagyjából úgy is fordíthanánk, hogy pihepuha vagy pihepuhán. A márka legelső terméke és máig fő profilja a hajkrém, a pomádé.
Ebből azonban olyat készítenek, amely vízben oldódik, tehát nem zsíros, így egyszerűen és gyorsan kimosható, nem kell hozzá speckó oldószer, nem marad a párnán sem – ugyanakkor a zselével ellentétben nem merev, hanem puha frizkót ad. A Suavecito Pomade a maga területén komoly sikernek örvendhet, így az eredeti hajkrém óta a választék is bővült, majd a haj-pomádé vonal mellett megjelentek a borotválkozási termékek is. Ez a paletta jelenleg egy borotválkozás előtti, eszenciális olajokat tartalmazó bedörzsölő oldatból, egy nem habzó borotvakrémből, egy mentolos-mentás bőrápoló/borotválkozás utáni krémből és posztunk tárgyából: egy borotválkozás utáni arcszeszből áll.
Bár borotválkozás utáni arcszeszként árulják, de valamiért After Bath névre keresztelték, illatát-hovatartozását illetően pedig bay rum (utóbbiról, ha még nem lenne meg, e posztban tudsz meg mindent). Egydecis üvegcsébe szerelik, a címkén a jellegzetes, vadnyugati hangulatú Suavecito-felirat mögött a Pimenta racemosa, azaz a fürtös szegfűbors, tehát a bay rajza látszik. A kupak alatt van egy kis szűkítő-adagoló betét, ahogy azt szeretjük.
Az illata kifejezetten tiszta vonalúan szegfűszeges – semmi egyéb, a bay rumnál esetleg előforduló összetevőt (narancs, lime, fahéj, vanília...) nem fedezni föl benne. Nem is baj: szép tiszta, karakteres illat ez így, amely ráadásul aftersévhez képest fölöttébb tartós is, mert még délután-kora este is simán érezni. Az alkoholtartalma elég magas lehet, mert rendesen csíp, de ez sem gond, mert egyszerűen az erősen fűszeres illat velejárójának érezni. Az egész történet teljesen kerek – és nem csak az aftersévé, hanem pomádéstul-halálfejes rockabillystül az egész Suavecitóé. Az After Bath ráadásul összvissz hét dollár. Bay rum kedvelőknek egyenesen kötelező, s ahogy a szlogenjük is biztat: get it, hombre! Nem fogsz csalódni.
Kép: PésP, de most telefonosak, bocs.
Utolsó kommentek