Mi is ez?

Rózsa Edvárd blogja a hagyományos borotválkozásról: pamacsokról, pengékről, borotvakésekről, borotvakészülékekről, szappanokról, krémekről, kövekről, bőrökről, illatokról...

Utolsó kommentek

  • gaboh: Angolszászoknál volt egy érdekes megoldás. A fürdőben, a falba dobálták. Vagy a gyógyszeres szekré... (2023.03.30. 16:03) Te miben gyűjtöd?
  • Majdénmegmondom: Árulja már el valamelyikőtök, hogyan fér át egy sörösdoboz 1 cm-es nyílásán egy borotvapenge! (2020.07.19. 16:52) Te miben gyűjtöd?
  • GBL: Tényleg, hiszen annak idején néztem is a térképen! (2019.10.15. 13:04) Mit nyomkodsz? Tekerj!
  • Lycan616: @Enomee: Szia lehet kicsit megkésve (4 év) de remélem nem adtad fel ezt a hobbit , nem rég került ... (2019.06.30. 21:30) Extrasol – az ördög álruhában
  • delejes: Remélem, folyt. köv.... (2019.04.09. 09:48) Szép Ernő: Borbélyhab
  • Utolsó 20

Rajongók

Címkék

aftershave (12) állvány (1) alpa 378 (1) american crew (1) apollo (1) astra (1) bajusz (3) ball end (1) balzsam (5) barbon (1) barbus (1) bay rum (4) biztonsági (29) bobs razor works (2) bögre (3) böker (1) bond (1) borbély (28) borbélynégyes (1) borbélyoszlop (2) borbélyszék (1) borosta (1) borotva (1) borotvakés (18) borotvakrém (18) borotválkozás (2) borz (5) botanika (1) brit (5) cade (1) captain (1) castle forbes (2) click (1) cobra (1) crabtree & evelyn (1) cseh (1) damaszt (1) de vergulde hand (2) dollarshaveclub (1) double edge (22) dreszmann (1) edény (11) edwin jagger (1) eldobható (6) élező (1) esemény (4) extrasol (1) facebook (1) faggyú (1) fasan (1) fat boy (1) fat handle (1) feather (3) fender (1) fenés (1) fésű (1) figaro (1) figaró (1) film (5) flaschner (2) floid (2) floris (1) föld napja (1) fotó (8) francia (3) gasztro (1) gél (1) gillette (16) glicerinszappan (2) goldenblog (2) goodfella (1) hab (1) harris (1) hellókarácsony (2) holland (2) horvát (1) ikea (2) ikon (1) iparművészet (2) ipartörténet (17) iphone (3) irodalom (20) iwa (2) játék (1) jégkorong (1) karácsony (4) kecsketej (1) képzőművészet (3) kézműves (3) kiállítás (1) kiegészítők (4) környezet (2) kozmetikum (31) kult (54) laser (1) la toja (1) lea (1) léber (2) lengyel (2) levendula (1) lime (2) (2) loccitane (1) lord (2) lush (1) madame scodioli (2) magyar (1) mannaszappan (1) master cutlery (1) merkur (2) metropolitan (1) ming shi (1) módszertan (3) monsavon (1) mozi (13) mühle (3) műköszörűs (1) myrsol (1) natúr (6) német (2) nem habzó (2) néprajz (1) női borotválkozás (2) obszidián (1) ökológiai lábnyom (2) olaj (1) olasz (7) old spice (1) olvasztás (1) omega (2) óra (1) osztrák (1) pamacs (11) pamacstartó (3) panatta (1) parker (1) penge (13) pesti borbélyház (1) pino silvestre (1) pitralon (2) plisson (1) pré de provence (1) proraso (3) puma (1) rádió (1) rajzfilm (2) ralon (1) ranger tech (1) razolution (1) reklám (8) rooney (2) royall lyme (1) rozmaring (1) rúdszappan (2) schick (1) shavette (2) simbatec (1) simpson (1) single edge (1) six shooter shaving (1) slant (2) spanyol (3) sport (1) stick (1) suavecito (1) sul filo del rasoio (2) supermax (1) svájci (1) szantál (1) szappan (16) személyiség (9) szép ernő (3) szintetikus (2) szlovák (1) szolgáltatás (1) tech (2) techmatic (2) technika (4) teszt (33) tetoválás (1) tgn (1) the art of manliness (1) the art of shaving (1) the gentlemens quarter (2) thiers issard (1) tilos rádió (1) történelem (14) travel tech (1) truefitt & hill (2) trumper (2) tubustekerő (1) ultimate comfort (1) űrhajózás (3) usa (5) utazás (7) várostörténet (5) vásár (3) videó (21) vie long (2) vision (1) wars (1) weleda (1) wilkinson (4) wizamet (1) yuma (1) zene (3) zero (1) zeva (1) zsilett (2) Címkefelhő

Nadler borotvaszappan – valami van, de…

2010.12.05. 20:26 pamacs&penge

 Még október volt, amikor a Nadler kézi készítésű szappan blogon megtudtam: a készítő, Alma borotvaszappanba vágta a keverőkanalát. Persze, hogy megörültem, hisz továbbra is nagyon szeretném, ha lennének itthon minőségi, jól működő kézműves borotvaszappanok. Egyrészt mégse járja, hogy ezekért rendszeresen akár Amerikáig is el kell szaladnunk, másrészt meg ugye csakazértis. Megvettem, kipróbáltam, jelentem: valami van ugyan, de a helyzet alapjaiban, itt, keleten egyelőre változatlan.

nadler borotva szappan

Szóval még akkor, októberben írtam Almának, hogy ahogy kész lesz a szappanokkal, szóljon, mert veszek és kipróbálom. Időközben egy posztból már az illatokról is értesülhettünk: ciprusos- (igen, nem cit-, cip-!) szantálos, illetve citrusos-rozmaringos változatban készülnek. A megfelelő érési idő után, pár nappal ezelőtt aztán föl is kerültek a Meskára, én másnap megrendeltem-kifizettem (900 Ft), Alma ugyanaznap föladta és egy nap múlva már meg is kaptam – így kell ezt, hej!

A citrusos-rozmaringos mellett döntöttem, mert a rozmaring, az jöhet minden formában és mennyiségben, már a TGQ Highlandert is ezért szerettem. Kicsomagolva leginkább kellemes levendulaillatot éreztem, gond egy szál se, azt is bírom, ha a finom fajtából való, márpedig ez az. (Alma megerősítette, hogy nem tett bele levendulát, így lehet, hogy a citromfű-rozmaring házasítás adja ezt, végül is miért ne – megnéztem amúgy, a levendula és a rozmaring rendszertanilag egy családba tartoznak: árvacsalánfélék.)

A szappan már tapintásra is gazdag, kényeztető érzetet ad. Egyértelműen luxusbenyomást kelt, és ezt a jelleget a készítéskor fölhasznált anyagok mennyisége és aránya is alátámasztja: a szantálos 1 kg olajban 150 gramm hidegen préselt extraszűz avokádóolajat tartalmaz, a citrus-rozmaringos pedig – ugyanilyen arányban – hidegen préselt extraszűz makadámiaolajat. Ez abszolút fölső kategória, maga Alma is mosolyogva vallja be, hogy normál üzemben ekkora „pazarlást” csupán a női arcszappanoknál enged meg.

nadler borotva szappan

Na de nézzük a működést. Kikeresem a legpasszentosabb edényt (a szappan alul 52, fölül 67 mm átmérőjű, 27 mm vastag és 83 g), rá egy kis meleg víz, pamacs beáztat, pár perc és indulhat a kavarás. A sörtéken szépen kúszik föl a szappan, mikor úgy ítélem, elegendő a mennyiség, mehet az arcra. Én mindig a jobb fülemnél kezdek, onnan haladok nyakon-állon át egészen a bal fülemig, és az orrom alatt végzek. Namármost ekkorra, azaz amikor már a borotváért nyúltam, a jobb oldalamon a hab már le is apadt, afféle szappanlatyakká vált, amin átlátszott a borostám. Hoppá…, de semmi gond, elvégre minden szappant és krémet ki kell tapasztalni, majd módosítunk a metóduson. A kört azért úgy-ahogy befejeztem, a másodikra pedig nekiálltam, és hosszú pacsmagolással a lehető legnagyobb mennyiségű szappant vittem a sörték közé – ha ez nem ad elég habot, akkor semmi. Na, sajnos ez sem adott. Kaptam viszont egy, a rengeteg anyagtól jó vastag, krémszerű szappanréteget, amely a magas fokon ápoló, olajgazdag összetételnek köszönhetően ugyan nem szárít, és csúszik is, mint az istennyila – de borotválkozni nem így szeretünk. Utána ráadásul hallatlan meló hideg vízzel lemosni.

Funkcionálisan tökéletes, hazai kézműves borotvaszappanunk tehát még mindig nincs minekünk, szegény magyari srácoknak. Amink van: egy, a Chiaraénál már jobban működő, ám borotvaszappannak még mindig nem tekinthető szappan (amely – és ezt hangsúlyoznom kell – egyébiránt „Kleopátra megirigyelné” minőségű, a bőrnek szuperluxus kompozíció). Illetve – és ez a legfontosabb – van már minimum egy darab olyan lelkes és kitartó szappankészítőnk, aki érzésem szerint nem adja föl, amíg rá nem talál a tökéletes megoldásra. S ha ez tényleg áll, akkor hajrá, Alma, a Pamacs és penge biztos veled lesz.

 

 

31 komment

Címkék: teszt kézműves szappan kozmetikum natúr

A bejegyzés trackback címe:

https://pamacsespenge.blog.hu/api/trackback/id/tr812495290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alma72 2010.12.06. 11:09:07

:)Köszi a korrekt kritikát, és a biztatást!
Komolyan inspirál.

Minden jót!

Nadler

alma2 2010.12.06. 19:49:36

Köszönöm, rajta vagyok a témán, kb. 6 hét múlva jöhet a következő próba:)

Medve11 2010.12.06. 20:12:36

Alma, ugyan nem ismerlek, de innen üzenek: ha P&P megfelelő szappanra lel nálad akkor +1 ;)

Medve11 2010.12.06. 20:42:15

@pamacs&penge: Hááát, én nem mondtam ilyesmit :) Egyébként ebben a kérdésben természetesen igen, és Isten látja a lelkemet, igazán szeretnék egy magyar kézműves borotvaszappant. Ami finom illatú. Ami jó, mind funkcionálisan mind összetétel-ügyileg. Főleg (850-)900 hufért (85-)95 grammot.

Salmo 2010.12.06. 20:48:21

A saját tapasztalat...

A nadler szappant, a már bevált, bizonyítottan jó habképző, Omega borz pamacsommal próbáltam. A megszokott rutinokkal indítottam. Az illata jó, a natúr szappanokra jellemző, visszafogottan kellemes, bár én, ha agyon ütnek sem mondom meg, hogy van benne rozmaring ( utána direkt szagoltam szárítottat)
A pamacs jól felvette a szappant, hamar megtelt. Kevés vízzel indítottam, és folyamatos keverés, és víz adagolás mellett, egyszer csak igen-igen sok habom lett. Hurrá mondom, eddig remek. A habot közelebbről szemügyre véve azonban észrevehető volt, hogy ebben a habban lévő légbuborékok a megszokotthoz képes jóval nagyobbak. Kikentem egy adagot az alkaromra, és tovább folytattam a keverést, hátha nem voltam elég akkurátus. A további keverés azonban nem hozott javulást, viszont az alkaromra kikent hab jól halható pattogás közepette, szépen szinte nulla vastagságúra leapadt...

Ne ítélj elsőre, mondja a klasszikus, így még az arcon habosításnak is neki szaladtam, de itt sem voltak átütő eredmények.

Egyébként nekem a kenési tulajdonságai sem éppen a 3T-re hajaznak.

Ettől függetlenül, hajrá Alma azaz, MAGYAR ARCRA MAGYAR HABOT !!!!

janucbajusz 2010.12.11. 17:37:27

Alma sikerülni fog:-)D

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.12.12. 06:10:45

én is szurkolok..:)
de akkor legyen már valami magyaros is:)

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2010.12.12. 07:50:21

Magyaros? Várjunk csak...
Paprikás-pipacsos?
Pálinkás-papsajtos?
:)

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.12.12. 17:26:13

@pamacs&penge:
biztos van olyan hazai őshonos gyógynövény ami hasznos lehet a bőrnek is,illatos is:)
a Salmo -féle Magyar arcra magyar habot! biztos felébreszt a hozzáértő készítőkben valamit...:)

Salmo 2010.12.13. 13:24:53

Pamacs, azért ne legyél cinikus, :-)
Ha nyáridőben kimegyek a fűszerkertünkbe, csak az őshonos fűszernövényekből összeszedek féltucatot, aminek az illatát el tudnám képzelni borotva szappanban. A kamilla virág, meg még jó pár gyógynövény, bár nem shea vaj, illetve makadám dió olaj, de használja a népi természet gyógyászat már vagy pár száz éve....

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2010.12.13. 22:01:29

Na ácsi, Salmo, legközelebb ne Perion elemet tegyél a humorközpontodba, mert így jársz!
Nem voltam cinikus, ellenben szerintem ügyesen alliteráltam a P&P-re.

Salmo 2010.12.13. 22:42:16

Kedves Pamacs
Te meg olvasgasd a mondatvégi smile képződményeket... :-)

A hozzászólásom második feléhez meg nem használtam a humorközpontomat, inkább amolyan gondolat tovább folytatás volt Barman's hozzászólásának margójára.

Most néztem a Te mosoly figurádnak lemaradt az orra ! vigyor smile

Na ez volt a félre érthető....... kacsintós smile

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.12.15. 12:49:42

na mielőtt pengét rántanátok..
összefoglalva,a magyar borotvaszappan legyen:pamacsos-pengés:)

és ha majd meglesz a portfolió,saját logós Pamacs&Penge borotvaszappannal,pamaccsal,pengével,arcvízzel,stb akkor koccintunk egy Maltbank Heraldnak palackozott és/vagy címkézett single malttal:)

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2010.12.19. 23:43:57

@Barman's Choice: ámen! ;D
Zárójel 1: Oban jó lenne? A minap néztem A ravasz, az agy...-at, és azt ittak a nagy kártyacsatakor.
Zárójel 2: kívülről nem látszik, de Salmoval igen rég ismerjük egymást, így osztjuk egymást, de semmi komoly. ;)

Barman's Choice · http://scotchwhiskyblog.wordpress.com 2010.12.22. 23:16:55

@pamacs&penge: Obant hogy szúrtad ki??:)megnéztem,olyan gyors a jelenet,hogy hatszor kellett vissza néznem,hogy biztosan az e.És az..:)
Oban lehetne izgalmas de nem biztos,hogy ezt választanám,de ha pl leirnád,hogy ha lenne Pamacs&Penge brand,annak mi lenne a hangulata,milyen élményeket,illatokat,világot képzelsz mellé-köré,akkor nagy biztonsággal ahhoz remekül passzoló maltot tudok nevesiteni:)

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2010.12.25. 11:34:48

@Barman's Choice: hát kábé ugyanúgy csináltam, mint te... Mer'ugye néztem a filmet, jött a jelenet, mondok magamnak egy, biztos nem akármit isznak, elvégre; mondok magamnak kettő, akinek olyan hű olvasóbarátja van, mint te, annak kötelessége pontosan megnézni, mi az.
Látod, felelősséget generálsz – és persze van rá fogadókészségem is. ;)

fonthunter 2010.12.25. 21:14:01

Nevelt lányom nem olvasta Ed blogját, így meglepett karácsonyra egy hazai Chiara típusú kecsketejes handmade borotvaszappannal.
Ennek ugyan több a kecsketej tartalma mintegy tíz százalékkal mint a Nadlernek, de a végeredmény az enyémmel is nagyon közelített az itteni tapasztalatokhoz.
A barátkozásom viszonylag jól indult az én kecskésemmel. Habzott. A scuttleben képződő ritka habot a BK12-es nagyon gyorsan eltüntette magában. Csupán vékony réteget tudtam felvarázsolni az arcomra a pamaccsal. Az hogy nem száradt meg míg az egyik oldalt gyalultam csak annak volt köszönhető, hogy már kezdett gyanús lenni - és tanultam innen -, ezért a "kifejt" habot jó vastagon elegyengettem. A kellemes illat sem volt jellemző rá. Úgy gondolom, hogy a kedves ajándék mégsem lesz a kedvenc szappanom. Azt hiszem még mindig nem az igazi ez a technológia, amivel a kecsketejet és a többi finomságot próbálják kis hazánkban rábírni, hogy borotvaszappan váljon belőle....
Kép itten:
borotvaforum.hu/index.php?topic=19.msg14433#msg14433

fonthunter 2010.12.25. 22:39:46

Közben rádöbbentem, hogy ha elolvastam volna én is a májusi írást itt a Chiara szappanról, nem kellett volna fárasztanom a blog kedves olvasóit az én "összefoglalómmal".

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2010.12.25. 22:47:22

@fonthunter:
1. Lebuktál, hogy nem is olvastad. ;D
2. Így viszont az azonos eredményeink egymás(éi)t igazolják! ;)

Aries MWZ 2011.02.10. 09:36:01

Ha van belőle jól habzó 2.0, akkor szívesen kipróbálnám én is.

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2011.02.10. 15:24:53

@Aries MWZ: 2.0 lassan lesz, és majd beszámolok óla.

SicTransit 2012.01.13. 09:25:12

Lett, a MESKA-n is fennt van, össznépileg tesztet követelünk!

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2012.04.02. 08:38:17

Ha nem is Nadlerek, de épp most jött két másmilyen minta is, követjük ám azért az eseményeket! ;)

GBL 2012.08.29. 13:57:47

...és, mi a folyomány??? Október kettedikéig tessen szépen megírni!

GBL 2012.11.05. 14:32:31

...esetleg december 5-ig?

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2012.11.05. 20:59:38

@GBL: hát nem, akkorra sem, valahol, valamikor elakadt a dolog...
süti beállítások módosítása