Mi is ez?

Rózsa Edvárd blogja a hagyományos borotválkozásról: pamacsokról, pengékről, borotvakésekről, borotvakészülékekről, szappanokról, krémekről, kövekről, bőrökről, illatokról...

Utolsó kommentek

  • gaboh: Angolszászoknál volt egy érdekes megoldás. A fürdőben, a falba dobálták. Vagy a gyógyszeres szekré... (2023.03.30. 16:03) Te miben gyűjtöd?
  • Majdénmegmondom: Árulja már el valamelyikőtök, hogyan fér át egy sörösdoboz 1 cm-es nyílásán egy borotvapenge! (2020.07.19. 16:52) Te miben gyűjtöd?
  • GBL: Tényleg, hiszen annak idején néztem is a térképen! (2019.10.15. 13:04) Mit nyomkodsz? Tekerj!
  • Lycan616: @Enomee: Szia lehet kicsit megkésve (4 év) de remélem nem adtad fel ezt a hobbit , nem rég került ... (2019.06.30. 21:30) Extrasol – az ördög álruhában
  • delejes: Remélem, folyt. köv.... (2019.04.09. 09:48) Szép Ernő: Borbélyhab
  • Utolsó 20

Rajongók

Címkék

aftershave (12) állvány (1) alpa 378 (1) american crew (1) apollo (1) astra (1) bajusz (3) ball end (1) balzsam (5) barbon (1) barbus (1) bay rum (4) biztonsági (29) bobs razor works (2) bögre (3) böker (1) bond (1) borbély (28) borbélynégyes (1) borbélyoszlop (2) borbélyszék (1) borosta (1) borotva (1) borotvakés (18) borotvakrém (18) borotválkozás (2) borz (5) botanika (1) brit (5) cade (1) captain (1) castle forbes (2) click (1) cobra (1) crabtree & evelyn (1) cseh (1) damaszt (1) de vergulde hand (2) dollarshaveclub (1) double edge (22) dreszmann (1) edény (11) edwin jagger (1) eldobható (6) élező (1) esemény (4) extrasol (1) facebook (1) faggyú (1) fasan (1) fat boy (1) fat handle (1) feather (3) fender (1) fenés (1) fésű (1) figaró (1) figaro (1) film (5) flaschner (2) floid (2) floris (1) föld napja (1) fotó (8) francia (3) gasztro (1) gél (1) gillette (16) glicerinszappan (2) goldenblog (2) goodfella (1) hab (1) harris (1) hellókarácsony (2) holland (2) horvát (1) ikea (2) ikon (1) iparművészet (2) ipartörténet (17) iphone (3) irodalom (20) iwa (2) játék (1) jégkorong (1) karácsony (4) kecsketej (1) képzőművészet (3) kézműves (3) kiállítás (1) kiegészítők (4) környezet (2) kozmetikum (31) kult (54) laser (1) la toja (1) lea (1) léber (2) lengyel (2) levendula (1) lime (2) (2) loccitane (1) lord (2) lush (1) madame scodioli (2) magyar (1) mannaszappan (1) master cutlery (1) merkur (2) metropolitan (1) ming shi (1) módszertan (3) monsavon (1) mozi (13) mühle (3) műköszörűs (1) myrsol (1) natúr (6) német (2) nem habzó (2) néprajz (1) női borotválkozás (2) obszidián (1) ökológiai lábnyom (2) olaj (1) olasz (7) old spice (1) olvasztás (1) omega (2) óra (1) osztrák (1) pamacs (11) pamacstartó (3) panatta (1) parker (1) penge (13) pesti borbélyház (1) pino silvestre (1) pitralon (2) plisson (1) pré de provence (1) proraso (3) puma (1) rádió (1) rajzfilm (2) ralon (1) ranger tech (1) razolution (1) reklám (8) rooney (2) royall lyme (1) rozmaring (1) rúdszappan (2) schick (1) shavette (2) simbatec (1) simpson (1) single edge (1) six shooter shaving (1) slant (2) spanyol (3) sport (1) stick (1) suavecito (1) sul filo del rasoio (2) supermax (1) svájci (1) szantál (1) szappan (16) személyiség (9) szép ernő (3) szintetikus (2) szlovák (1) szolgáltatás (1) tech (2) techmatic (2) technika (4) teszt (33) tetoválás (1) tgn (1) the art of manliness (1) the art of shaving (1) the gentlemens quarter (2) thiers issard (1) tilos rádió (1) történelem (14) travel tech (1) truefitt & hill (2) trumper (2) tubustekerő (1) ultimate comfort (1) űrhajózás (3) usa (5) utazás (7) várostörténet (5) vásár (3) videó (21) vie long (2) vision (1) wars (1) weleda (1) wilkinson (4) wizamet (1) yuma (1) zene (3) zero (1) zeva (1) zsilett (2) Címkefelhő

Manna borotvaszappan: nem mennyei

2014.01.06. 07:42 pamacs&penge

A Mannaszappan nevét ismertem már egy ideje. Gondoltam, egy a jónéhány más, önállóan vagy a Meskán áruló kézműves készítő közül. Aztán egyszercsak látom, hogy a Facebookon már négyszázezer lájkolónál tart – mi van? A tízmilliós, és az internetfelhasználók aránya terén azért annyira nem élenjáró Magyarországon? Egyből kiváncsi lettem: hiszen itt akkor valaminek irtózatosan jónak kell lennie.

 photo IMG_3123_zpsea35665a.jpg

Vagy a minőségnek, ami – mint tudjuk – eladja magát és a legjobb reklám, viszont idő kell hozzá, vagy pedig a webkettővel hatványozott marketingnek. Nosza, hát van borotvaszappanjuk, jöhessen a teszt. A vásárlásnál azért persze húztam némileg a szám, mert a méretéhez képest eleve nem olcsó, plusz mégiscsak a bizonytalanba vágok bele egy olyan szappannal, amely cakkumpakk több, mint kétezer forintomba fog kerülni, és hát mégsem egy borotvakészülék, amit, ha nem jön be, legalább eladhatok. Mondhatjátok persze, hogy na de hát ez a szappan az oldalukon „csak” 1370 Ft – igen ám, de bolt híján személyes átvételre kizárólag Fóton van lehetőség (Pick Pack ponton), innentől marad a futár, ami pedig 1999 forintos értékig 699-be kerül. (Postai utánvét ugyanez, plusz még 299 Ft utánvétkezelési díj – gondolhatod.) Igaz, vásárolhatnék minimum tízezerért is, és akkor ingyen lenne a szállítás – na de ha egyszer nekem csak ez a borotvaszappan kell. Persze legyen mindez az én bajom, elismerem, viszont cserébe meg hadd mondhassam azt, hogy ez a szappan, ha nem Fóton laksz, akkor igenis 2000 Ft. (És akkor a futár jattját még nem is adtam hozzá.)

 photo IMG_3125_zps5e3e454e.jpg

Amíg megérkezik, lássuk, mit ígér előzetesben a honlap. „A Cédrus Borotvaszappan krémje alaposan habzik és bevonja bőröd, így még az életlen borotva is könnyedén siklik a borostán.” Hú, itt azért kileng a bullshitindikátor mutatója, látszik, hogy nem férfi írta – hát hogy jön ide az életlen borotva? Az kinek jó, ha siklik az életlen borotva? A mi borostánkon ne akarjon életlen borotva siklani, nem snowboardozni akarunk, hanem borotválkozni: egy borotva rendesen vág, mert életlent nem is használunk. Merthogy az nem borotvál, viszont tép, tehát fáj. Aztán: „Semmiképpen ne várj a "műanyag" borotvahabokhoz hasonló keménységű vagy mennyiségű habot…” – na, ezt sem olyan írta, aki tényleg borotválkozik is, hiszen ha adott (márpedig a fenti jellemzés szerint adott) minden borotvaszappanok lényegi jellemzője: hogy alaposan habzik, akkor a habmennyiséget majd én már tudom szabályozni a felvitt szappanmennyiséggel. Merthogy onnantól, hogy a szappan tud, képes habot képezni, a habmennyiség már tőlem függ. Mondjuk a legfőbb összetevők (szappanosított extra szűz olívaolaj, kókusz- és ricinusolaj meg kakaóvaj) az alapos habzást első blikkre nem különösebben garantálják, eddigi tapasztalataim szerint ugyanis a sok olaj, legyen az bármilyen értékes és hasznos, jó habot, ezáltal jó borotvaszappant bizony nem nagyon eredményez – lásd a korábbi, itthoni kézművesszappan-tesztjeimet.

 photo IMG_3127_zps2d7a9a39.jpg

Na de ne elméletieskedjünk, a Cédrus Borotválkozószappan (a füzetben, a honlapon mindenhol így szerepel, nagybetűsen, személynévként), a vállalás szerint másnap meg is érkezett. Méghozzá egy helyre kis kartondobozkában, amelyet kinyitva igencsak meglepődtem: nem csak az áru volt benne, meg a számla, hanem a) egy személyesen nekem címzett köszönő- és üdvözlőlevél, b) egy kártya, amelyen egy, még pár napig élő „titkos kód” szerepel, amit ha a honlapon megadok, megszerezhetek valami limitált ajándékcsomagot szuper áron (egyébként a vásárlást véglegesítő gombnyomáskor is fölugrik egy ablak egy visszaszámlálóval, hogy gyorsan, még x másodpercem van, hogy az akkor és ott felkínált terméket valami extra kedvezménnyel szintén hozzácsaphassam a vásárláshoz – ügyes!), c) egy kis üvegcse ajándék aromaterápiás illóolaj, d) ráadásnak pedig egy 40 (!) oldalas füzetke, amely címe szerint „Útmutató a Manna kozmetikumok használatához – fontos üzenet Varga-Darabos Andreától” (aki egyébként a Szappantündér nevet is viseli). A füzetke egyszerre hitvallás, útmutatás, tanácsadás, kivonatos termékkatalógus, és nem utolsósorban válogatás olyan, névvel-képpel ellátott, „vásárlóink mondták” pozitív tanúságtételekből, mint például E. Zsuzsannáé: A fürdőgolyót feloldva a vízben alig akartunk kiszállni a kádból a férjemmel. Tyúha!

 photo IMG_3134_zps32cb3936.jpg

A szappan csomagolása kifejezetten szép, ízléses, természetességet hangsúlyozó, a raffiaszalagon egy Magyar Termék Nagydíj 2013 címke is fityeg. Nem tudván eldönteni, hogy ezt úgy általában a Manna-termékek, vagy konkrétan ez a modell kapta-e (meg persze szégyenszemre azt sem tudtam, hogy egyáltalán van ilyen díj), utánanéztem: igen, maga a Cédrus Borotválkozószappan magyar nagydíjas termék – hoppá, megtiszteltetés, ilyennel sem borotválkoztunk még, reméljük, ér is valamit a díj. A papírborítás és a szappan közé egy második titkoskód-kártyát is csúsztattak, ezt már jobban elolvasom, és rájövök, hogy az imént tévedtem: a kóddal nem kedvezményesen vásárolni, hanem csak jelentkezni tudok egy 1000-es listára, és ha mázlim van, kapok egy ajándékot. (Update: azóta kaptam egy emailt is, hogy már csak egy napom van és el ne felejtsem beváltani az ajándékomat, de ebből meg már az is kiderül, hogy igazából egy 5000 forintos rendelés mellé lehet beváltani – ügyes II.!) A szappan maga légmentesen fóliázva, ezen ajánlott felhasználási dátum is van. Mit is mondhatnánk tehát: a körítés, a csomagolás csillagos ötös, a márka körüli szervezettség és marketing vérprofi – nem csodálom, hogy buknak a Mannára a csajok. Nekem mondjuk mindez bőven sok, én csak egy borotvaszappant akarok, ami jó illatú és működik rendesen, a többiről meg gonoszul csak az jut eszembe, hogy mindezt nyilván úgyis rendesen megfizetem az árban – na de nem is én vagyok a célközönség.

 photo IMG_3137_zps175003bd.jpg

A szappan 90 grammos, 87x56x19 mm-es tégla, tehát nem kerek, így edénybe, tégelybe nem passzol, de nem is baj, úgyis leginkább arcon habosító vagyok, no meg tesztelni is talán ez a legbiztosabb üzemmód: ha alaposan körbedörzsölöd az arcod mindenhol, biztosan elég szappan kerül a borostára, utána meg csak arra kell figyelni, hogy a biztonság kedvéért ne túl vizes pamaccsal kezdjünk neki, hiszen ha szükséges, utólag még mindig jobban bevizezhetjük majd. A Cédrus Borotválkozószappan illata kellemesnek mondható, bár nekem élesebb, szúrósabb a kelleténél, és szerintem sokkal inkább az eukaliptusz jön ki belőle, mint a névadó cédrus. Mindez persze orr- és ízlésfüggő dolog, tehát szubjektív. Hanem a működés, az már sokkal objektívebben megítélhető tényező – és innentől bizony tényleg semmi jót nem tudok mondani. Az a folyós habocska ugyanis, ami képződik, nos, mire jól körbepacsmacsozzuk az arcunkat és elkezdünk borotválkozni, az már tűnik is el. Amikorra egyik oldalról átérünk a másikra, már csak valami vékony fehér nyálka marad, amiből szépen kikandikál a borosta. Ráadásul nem túl megbocsátó elegy ez: ha a kelleténél egy kicsit is több vízzel dolgozunk, akkor ez a vékony szappanvalami képes már a borotváról lecsurogni, még mielőtt a csapnál leöblíthetnénk azt. Amit felviszünk és az arcon felhabosítva kapunk, az olyan sebességgel változik a kezdeti habból semmivé, hogy ezzel a metamorfózissal konkrétan csiklandozza az arcunkat, nagyon vicces érzés. Miután a két orcámmal, a fülem alatt és a nyakammal is végezvén az államhoz és a bajuszomhoz értem, már semmi nem maradt ott. Nyúlok a pamacsért, hogy újra ecseteljek – hát, abban sincs már semmi, csak a hideg nedvesség. Szárítani tényleg nem szárít, és szerencsére annyira nem is nehéz lemosni, de ezek igen sovány vigaszok. Az összetétellel kapcsolatos, előzetes elméleti aggodalmaim tehát beigazolódtak. És igen, újfent beigazolódott az is, amit a korábbi kézműves szappanok kapcsán már írtam: minden borotvaszappan szappan, de nem minden szappan borotvaszappan. Utóbbi külön műfaj. Minden szappannal meg lehet borotválkozni – de ez nem jelent semmit, mert szappan nélkül is, sima vízzel is meg lehet borotválkozni. Csak úgy nem jó. Egy szappan nem attól lesz borotvaszappan, hogy borotválkozára ajánljuk/használjuk. Ha a lámpánál a kombi Astrával legyorsulgatom az ellenfeleket, akkor erre ráfoghatjuk, hogy versenyzek, de ettől a kombi Astra technikailag még marhára nem versenyautó. És nem is hirdethetném, árulhatnám annak. A borotvaszappan elengedhetetlen, objektív ismérve, hogy jó mennyiségű és minőségű, tartós habot ad. A Cédrus Borotválkozószappant sokkal helyénvalóbb lenne a kínálat férfiszappanjának nevezni, mert lehet egyébként szappannak bármilyen jó minőségű, egyszerűen nem borotvaszappan. Ez pedig azért veszélyes dolog, mert a Mannaszappan rendkívüli népszerűsége bizony már felelősséggel is jár. Ugyanis vásárlói döntő többségükben nők, akik ezt a szappant megveszik ajándékba az embereiknek (a Manna természetesen gondolt erre is, méghozzá egy „Apró Meglepetés Férfiaknak” nevű borotválkozós ajándékdoboz képében), ezeknek a férfiaknak egy jó része pedig tapasztalat és összehasonlítás híján a hagyományos borotválkozást valami misztikus, működőképtelen hülyeségnek könyveli majd el. Aztán jól visszatér a Mannaszappan által is ostorozott „műanyag” borotvahabokhoz.

Képek: PésP

26 komment

Címkék: teszt szappan kozmetikum natúr mannaszappan

A bejegyzés trackback címe:

https://pamacsespenge.blog.hu/api/trackback/id/tr605736129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gregg71 2014.01.06. 09:52:56

"...A fürdőgolyót feloldva a vízben alig akartunk kiszállni a kádból a férjemmel. Tyúha!..." :)

Kár, hogy nem lett "happy and" a végére, de legalább már tudjuk...

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2014.01.06. 14:02:55

@gregg71: én persze továbbra is várom a happy enddel végződő magyar borotvaszappan-sztorit, előbb-utóbb csak-csak megíródik.
Mindenesetre jó érzés, hogy fürdőgolyóban már a topon vagyunk! :)

gregg71 2014.01.06. 14:12:23

@pamacs&penge: Mindannyiunk nevében drukkolok! :)

jav.: happy and = happy end

Álsakál · http://www.teamtuning.hu 2014.01.06. 18:47:49

Lehet, a fürdőgolyóval is meg kéne próbálni, ezek szerint az jobban habzik...D Komolyra fordítva, a Manna tényleg nagyon ügyes, nemrég volt róluk egy cikk a HVG-ben is, három év alatt nőttek ki a semmiből elég durván nagyra. Ezt a borotvaszappan ügyet viszont nem értem. Amikor csinálták, gondolom, tesztelték is, azt meg elvileg olyasvalakinek kellett csinálnia, aki tud borotvaszappannal bánni. Akkor ez hogy nem derült ki? Ez mondjuk már a másik két szappannál is felmerült bennem. Egyébként van ismerősöm, akinek a cége/terméke szintén tavaly lett Magyar Termék Nagydíjas és ahogy elmondta, azért ezt is ajánlott némi egészséges fenntartással kezelni. Sajnos

Salmo 2014.01.06. 20:20:52

Próbáltam és is ( a feleségem is beugrott a marketing szövegnek.....) bizony egy raklap szar.

A teszteléssel kapcsolatos aggályaimat már leírta Álsakál kolléga, nekem inkább az maradt meg kérdésként, ha nem értek hozzá, miért nem próbálok meg külföldi hasonló termékek ( tucatnyi jót ismerünk ugye ) összetevő listáit böngészve "fejleszteni" ?

gerzoli 2014.01.06. 20:48:58

Megnéztem a mannaszappan honlapját. 100%-os péznzvisszafizetési lehetőséget kínálnak ha termékkel elégedetlen a vásárló. Persze a visszaküldés költsége a vásárlót terheli, de ebben az esetben ez már szerintem elvi kérdés.

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2014.01.06. 22:08:57

@Álsakál: köszi, olvastam a cikket, és ma azt is megtudtam, hogy a magyar Facebookon kábé egyvalaminek/egyvalakinek van a Mannánál is több kovetője: a Norbi Update-nek! Több, mint nyolcszázezer! Azt hiszem, ennyit a lájkszám-nagyság minőségéről.

@Salmo: máshol irtam, idemásolom: „nagyon egyszerű: ahhoz, hogy legyen habja, ami nem tűnik el húsz másodperc alatt, olyan dolgokat is kellene beletenni, amelyek vagy fönn vannak valami vegyszer- és méregparanoia-listán! (leginkább, mert ha naponta megennél belőle másfél kilót, akkor bezöldülnél), vagy csak simán nem festenének olyan jól a felsorolásban a mindenféle szűz és nemes olajok meg vajak között. Ez a célközönség olyanra nem vevő, hogy sztearinsav meg marhafaggyú."

@gerzoli: láttam, köszi, de ezzel már nem macerázom, a kislányom bírja az illatát és befogta fürdőszappannak. :)

Álsakál · http://www.teamtuning.hu 2014.01.07. 14:46:49

Ha már szóba hoztad: miért nincs még Magyarországnak update borotvaszappanja? D

Álsakál · http://www.teamtuning.hu 2014.01.10. 10:17:46

Ugyan szorosan nem kapcsolódik a Manna szappanhoz, de mivel ez a cikked adta az inspirációt, itt szeretném kifejezni a hálámat. A sztori előzménye, hogy évek óta tolom biztonsági borotvával, de eddig következetesen borotvakrémet használtam, a borotvaszappantól tartottam kicsit. Tavaly nyáron aztán úgy döntöttem, lesz, ami lesz és rendeltem egy Mühle borotvaszappant. Mély levegő, próbálkozás... és óriási csalódás. Mert többedik nekifutásra is csak az Általad is említett vizes nyálkát tudtam kihozni belőle. Így archiváltam, visszatértem a krémhez és csak néha jutott eszembe szegény szappan, amitől mindig kicsit elszomorodtam. Egészen mostanáig! Mert elolvastam az írásodat és felkaptam a fejemet: nekem ez eddig nem jutott eszembe, hogy a szappannal dörzsöljem be az arcomat, mindig a pamaccsal próbáltam feljuttatni a cuccot. Új remény támadt a lelkemben, hátha ez a kulcs. És lőn! Két borotválkozáson vagyok túl azóta, az elsőnél még picit bizonytalan volt az eredmény, de a ma reggelinél már kompromisszummentes, kőkemény, krémes habot tudtam csinálni, ami minden szempontból partiban volt az összes korábbi, borotvakrémes próbálkozásommal. Most boldog vagyok, mint kisgyerekként karácsonykor és ezt mindenképpen szerettem volna megosztani Veled. Meg persze megköszönni, mert ha nincs ez a poszt, szegény szappan még mindig számkivetettként ücsörögne az ablakban.

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2014.01.11. 06:50:26

@Álsakál: köszönöm szépen, örülök! Mindig giccsesnek tűnik leírni, de tényleg ez az egyik dolog, amiért érdemes a PésP-t csinálni. ;)

Álsakál · http://www.teamtuning.hu 2014.01.11. 11:10:26

@pamacs&penge: Szerintem az inkább a világunkat minősíti, hogy ezt giccsesnek tűnik leírni. Pedig egyáltalán nem az. Azt gondolom, jó, amit csinálsz és jól is csinálod (egyik nem következik feltétlenül a másikból). Nekem már nagyon sok jó pillanatot szereztél az írásaiddal, drukkolok, hogy még nagyon sokáig legyen időd és energiád folytatni.

Stefano Satriani 2014.01.31. 08:53:31

A holland vergulde szappannal jartam pont ugy mint alsakal!!! A posztot olvasva en is elokaptam a fiokbol a szappant, kiprobaltam es lass csodat! Mukodik! :) azota a scodioli- t is arcon habositom akkor is ha azzal nem volt problema. Orok halam a zsenialis tipphez! :)

Vikkus 2014.02.01. 07:51:26

Szép jó reggelt!
Egy ismerősöm ajánlotta az oldalt, mivel magam is szappanokat készítek és szóba került, hogy készítek-e borotvaszappant. Visszakerestem a régebbi szappantesztes postokat is, és szeretnék köszönetet mondani, nagyon sokat tanultam belőlük! Mi szappanos(lányok) többnyire a nagy habot képző olajokból indulunk ki, mikor borotváról van szó (tehát kókusz és ricinus), de a leírások alapján arra jutottam, hogy a nagy buborékokat képző ricinus inkább kerülendő volna. A sztearinsavnak is utánajártam, egyrészt nem feltétlenül szintetikus (magam is foggal-körömmel ragaszkodom a természetes vonalhoz :) ), hisz azt is növényi- ill. állati zsírokból vonják ki, továbbá több olyan átlagos 'szappanos' olaj is van, ami nagy mennyiségben tartalmazza. A marhafaggyú sztearinsav száma például a kalkulátorok szerint 22, a kecskefaggyúé 33, míg az egyik leggyakoribb szappanos alapanyagé, a sheavajé 42... már csak azt nem tudom, hogy mondjuk egy 20%-os sztearinsav-tartalom a szappan össztömegéhez viszonyítva (a kalkulátorok szerint ennyi, ezt azt hiszem fontos hozzátennem) már elég-e a kívánt erős habhoz, és abban is bizonytalan vagyok, hogy kell-e még ehhez a ricinus is, ami - a saját habján túl - a többi zsiradék habját is felerősíti.
Summa summarum én hiszem, hogy létezik a természetes anyagokból összerakott JÓ borotvaszappan, hisz eleink is borotválkoztak valahogyan, de sajnos a magyar szappanosok főként nőkből állnak, akiknek - hozzám hasonlóan - nem sok fogalmuk van a borotvaszappanról. Egy - nívósabbnak számító - szappanos tanfolyamon pl. az oktató hölgy (mert erre külön rákérdeztem nála) annyit mondott, hogy a borotvaszappannak nem kell nagyon habzania, elég ha síkos lesz tőle a bőr... nem volt hozzá több kérdésem :)
Szóval egy tanfolyamnál sokkal nagyobbat dobott a tudásomon ez a néhány leírás, ha ezt még ki tudnád egészíteni egy-két példával, hogy mely szappanok működtek (akár amerikából), és esetleg egy összetevő-listát tudnál írni, azért nagyon hálás lennék, vagy bármilyen (akár angol nyelvű) leírásért a témában. Mert most már nagyon kíváncsi vagyok, és kecsketartóként az sem áll távol tőlem, hogy mindenféle faggyúkat keverjek a szappanaimba ;) Ismerősöm már jelentkezett a kísérleti nyúl szerepére, ha a segítségeddel sikerül kiokoskodni egy jó receptet, akkor Te is a vendégem vagy egy szappanra :)

Vikkus

D. Ádám 2014.02.02. 16:55:15

A csomagolás tényleg ritkamód ízléses, esztétikus, nagyon profi kinézetű az egész (ez hatványozottan igaz a borotválkozós ajándékcsomagra), az Ed által leírtakból pedig azt szűrtem le, hogy azért nem csak a haszontermelésre fordítanak figyelmet, hanem megfelelő szakmai igényesség is van a vállalkozásban.(A borotvaszappan leszereplésétől most eltekintve.)

Viszont számomra ez az agresszív, nyomulós, klasszikus amerikai TV Shop infomercial, Reader's Digest hangulatot árasztó marketing olyan mértékben viszolyogtató, hogy teljesen agyonveri az egész esetlegesen kialakuló pozitív benyomást.
Ezzel, így nem lehet valóban exkluzív hatást keltő imázst építeni, ami hosszútávon akár neves nemzetközi márkák mellett is megállná a helyét.

Az, hogy konkrétan ez a borotvaszappan dolog egy melléfogás részükről, nem lep meg, ettől függetlenül valószínű, hogy a "rendes" szappanok jó minőségi színvonalat képviselnek.
Ha tényleg megfelelő a cég hozzáállása, igen szimpatikus megmozdulás lenne részükről, ha úgy reagálnának erre a cikkre, hogy konzultálnak mondjuk a Borotvafórum tagjaival, és egy kiváló borotvaszappannal állnak elő amolyan riposztként, ne adj isten ingyen sample csomaggal Ed részére, tesztelés céljából.

A borotválkozós ajándékcsomag pamacsának a minőségére is kíváncsi lennék, megeshet, hogy ott sem ártana egy minőségi váltás. Akár hazai készítőre, akivel együtt lehetne működni.

csizkek 2014.02.03. 12:10:02

Eloszor is koszonet a blogert!:) En is ennek koszonhetoen tertem at. Veletlenul tevedtem ide, nem tudom mar hogyan. Igazabol nem kerestem semmi borotva temat, nem is tudtam, hogy letezik meg hagyomanyos borotva technika. AZt hittem a bolti sajtreszelok a csucs.
Most az elso DEs borotvalkozas utan is mar, evek ota fennallo irritacio-erzekeny bor effektus szunt meg.:) VAn egy hatranya a dolognak viszont, vasarolok!!:) Eddigi nyugbol kellemes idotoltes lett!

Az eddigi tapasztalatom, hogy a borotva mellett a hab extrem fontos. Vettem kremeket, Muhle szappant is, nekem egyelore a krem jobban tetszik, de valoszinuleg rutintalan vagyok! Raadasul nekem a Weleda kremja hihetetlen bejon, bar itt eleg kozepes volt a velemeny rola. Kivancsi lennek milyen akkor egy premium krem:)

Vikkus: Nekem tetszik ez a hozzaallas:) Vegigolvastam az itteni szappanos teszteket, volt egy szappangyarto holgy aki csak az mlm-es minden mergezo aminek nem magyar neve van c. notat fujta:)

musicmachine 2014.03.15. 07:34:18

Mannáék 410ezer feletti "lájkolása" akkora kacsa,hogy csak úgy hápog.A "lájkolók" közé betette több olyan ismerősömet,akik még nem is hallottak róluk.(Némi mentségükre szolgál hogy ugyanilyen kamu "lájkokkal" operál szinte mindegyik népszerűségre hajtó netes cég.)
Ettől függetlenül jónak tűnnek a termékeik,persze más kérdés hogy az átlag magyar vásárlónak ezek lőtávolon kívül esnek....

kremesenszepazelet · http://kremesenszepazelet.hu 2014.03.16. 12:38:36

Egészen véletlenül keveredtem ide aminek nagyon örülök! Remek blog, tele jobbnál jobb cikkekkel, gratulálok! A Manna titka valóban a szörnyen nyomulós marketing és a rengeteg fizetett hirdetés, de a szakértelemnek sokszor nyoma sincs. Olyan termékeket ajánlanak érzékeny, problémás bőrre, hogy tátva marad a szám, de ez többnyire sajnos senkit nem érdekel. Ezek szerint a borotvaszappant sem kell kipróbálnunk.

szutst 2014.03.16. 14:01:42

sziasztok,
itt tudtok friss borotválkozó szappant rendelni.
Nagyon kedves hölgy,minden egyedi kívánságra nyitott. Nekem nagyon jók a tapasztalataim a borotválkozó szappanjával kapcsolatban. Keressétek bátran. Üdv, Tamás
www.facebook.com/pages/Piros-Pont-Szappanok-a-term%C3%A9szetb%C5%91l/321553307941145?fref=ts

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2014.03.16. 17:15:31

@szutst: semmi kétségem a hölgy kedvességét és a szappanjai minőségét, tisztaságát illetően – de borotvaszappannak biztos, hogy nem jók. A leírás szerint „Kézzel készített szappanjaim kizárólag természetes növényi olajokat tartalmaznak. Színezék és illatanyag mentesek. A szappanokhoz használt növények egy részét saját kertemben termesztettem – körömvirág, citromfű, borsmenta, aranyvesszőfű. – a többit pedig megbízható – vegyszermentes – forrásból szerzem be. A felhasznált kecsketejet a SzkíTanya kecskéi adják.” Namármost nagyon sokszor bebizonyosodott itt, az én tesztjeim és számos más visszajelzés alapján is, hogy növényi olajokból és kecsketejből kiváló pipereszappan lesz, de borotválkozószappan nem.

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2014.03.16. 17:16:56

@musicmachine: azt nem értem, hogy akaratomon kívül hogy lehetek lájkolója valaminek, nem csalás vagy visszaélés az?

Shutimanó 2014.03.16. 23:25:35

Mától én is kiléptem a mainstream eldobható borotvák világából, és ugyan még csak 1 órája olvasom a blogot, nagyon-nagyon sok hasznos dolgot találtam rajta. PéP, köszönöm, hogy vagy nekünk! :D

pamacs&penge · http://pamacsespenge.blog.hu/ 2014.03.17. 09:29:52

@Shutimanó: megtisztelsz, és isten hozott a klubban! ;)

volterjanka (törölt) 2014.04.02. 22:18:36

Uram, én is a poszt hatására próbáltam ki ezt a közvetlen szappanhabosítós módszert, és bizony hogy működik! (Hajon. ;-) Amit utána egyébiránt nem borotválok le... "Minden másra" ott a pamacs-borotvaszappan páros, ami viszont verhetetlen élmény. :-) )
süti beállítások módosítása